søndag 21. juli 2013

Søndag 21 juli 2013

For en fantastisk dag vi har hatt i dag! Dagen startet i dag tidlig da jeg var ute med jentene og gutta krutt i hagen, var litt hagarbeid å gjøre i dag blant annet og klippe gresset (skal si at nervene til Axo er stabile da han leker med gressklipperen). Ungene badet i bassenget sitt og gutta fikk seg en liten dusj med hageslangen:) Siden jeg og Axo skulle på treningen etterpå, så ble det bare en liten tur rundt i nabolaget.

Deretter kjørte jeg og Axo til Trandum leir hvor treningen skulle være. Axo var først ut av hundene og vi startet med å teste om han ville bite figuranten i armen, og dette gjorde han uten å nøle! Han var kjempe flink og det var ikke vanskelig å få han til å bite. Etter øvelsen fikk han en liten pause i skyggen og litt vann.

Når de andre hundene hadde vært igjennom sine øvelser var det Axo sin tur igjen. Denne gangen ville jeg teste søk egenskapene hans da vi har trent litt på dette i det siste. Instruktøren startet med å gire han opp litt, så gjemte han kongen inne i bussen. Axo var så gira og det tok ikke lang tid før han fant den, andre gangen kongen ble gjemt så ville han ikke søke i det hele tatt så da ble det en ny pause i skyggen.

Tredje gang var det et nytt søk i bussen, og denne gangen var han super gira og fant kongen med en gang, kjørte et søk til i bussen som også gikk veldig bra og deretter et søk i et skur som også gikk supert! Er så stolt av han! Så da fikk han en vel fortjent pause, mens vi eiere grillet litt og koste oss i skyggen.

Etter litt drikke så var det tid for litt mer bite trening, men denne gangen så skulle vi starte i startposisjonen som er på plass, deretter skulle jeg vente til han sluttet og bjeffe og så legge inn en kommando som jeg vil bruke, når jeg da har gitt kommandoen skal han løpe mot figuranten og sette seg ved figuranten og bare halse! Dette gjentok vi et par ganger og avsluttet med litt lek. Etter siste øvelse så var han så sliten så da var det på tide å avslutte og komme seg hjem.

Han har kommet seg veldig langt de siste dagene og jeg er utrolig stolt av han, er så utrolig gøy å se han jobbe og hva han får til! Jeg får så mye skryt av instruktøren, og han er overbevist om at han kommer til å bli en fantastisk tjenestehund!


Flinke Axo gutten!

5 kommentarer :

  1. Er så godt å lese at dere koser dere med trening og fritid! :-)
    He he, gressklipper er gøy, det er snøfreser også! Men skummelt at han går så nærme... :-/ ATV vil han sitte i passasjersetet på og snøscooter bjeffer han på til den begynner å kjøre så han kan jage den... ;-)

    Gleder meg til å lese om den videre treningen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vi koser oss kjempe masse :) Kommer selvfølgelig masse mer og lese :)

      Slett
  2. Supert at du lykkes med Axo. Han er en flott hund. Søstra Akira av Rottenhaller er ikke så bortevekk hun heller. Håper du lykkes med han. Fin blogg.
    Akira.harthun.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja han er en kjempe flott hund, super fornøyd med han. Tror ikke det blir noe problem å lykkes med han, han har alle egenskapene som trengs:)

      Slett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett